Ford Fiesta ST200+ (herbouwd) | Tuned by Mebu.nl


Na de crash op Zandvoort, zie Ford Fiesta MK6 ST200+, hebben we binnen ca. 2,5 maand de auto volledig herbouwd en verbeterd. Gelukkig zijn alle geïnstalleerde tuningsdelen van de Fiesta nog in takt. De geïnstalleerde kit bevat de volgende upgrades:

Doordat de auto geheel uit elkaar is geweest, hebben we de mogelijkheid gehad om diverse puntjes van kritiek extra aan te pakken en nog beter te maken. Zo is o.a. de rolkooi verstevigd in verband met de veiligheid en de stevigheid van de auto, is het AP schroefset vervangen door BC Racing dempers en is de versnellingsbak nogmaals verkort.

Carroserie:
  • Volledig kaal gestript
  • Custom rolkooi
  • 1x LTEC Ear kuipstoel
  • 1x LTEC Pro kuipstoel
  • LTEC 6-punts gordels
  • JWRC Luchtinlaat
  • Bumper lip
  • Lexaan ramen
Motor, overbrenging & aandrijving:
  • Standaard krukas en zuigers
  • Verzwaarde krukas- en drijfstanglagers
  • IB5 versnellingsbak (aangepast)
  • Korte eindoverbrenging
  • Race koppeling
  • Standaard velgen (Mebu-oranje)
  • Semi-slicks 215 / 40 – 17
  • Slicks 200 / 620 – 17
Remmen:
  • Voor: 330mm schijven
  • 6 pods remklauwen
  • EBC Rood remblokken
  • Achter: EBC remschijven
  • Std remklauwen
  • EBC Rood remblokken
Wielophanging:
Enkele prestaties:

• 0 – 100 km/u 6.9 sec.
• Topsnelheid 230km/u
• Rondetijd Zandvoort 2.12
• Rondetijd Nordschleife 9.07

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hard werken loont, dat bleek na 2,5 maanden hard werken om de auto weer rijdend te krijgen. Met dank aan Autoschade Oostambacht voor het repareren en spuiten van enkele carrosseriedelen van de auto en La Lettre Reclame voor de mooie bestickeringm is de auto weer net zo mooi (misschien wel mooier :-)) als dat ie was!

 

 

Het interieur is ook iets veranderd ten opzichte van de vorige ‘editie’. De stoelen en gordels zijn vernieuwd, ditmaal heeft LTEC de voorkeur gekregen en hebben we voor de bestuurdersstoel gekozen voor “oren”

 

 

Een nieuwe upgrade na vele jaren! De (rubber) splitter was aan vervanging toe. Deze is vervangen door een exemplaar van Maxton Design, namelijk de Maxton Design | Fiesta MK7 ST | Racing splitter (v2).

 

Naar verwachting had deze Fiesta ST ca. 205+ PK / 218+ Nm. Mocht de Fiesta ST op de dyno zijn geweest geven uiteraard meer informatie over het daadwerkelijke vermogen en koppel.

Interesse in deze upgrade voor uw Fiesta?
Bekijk de mogelijkheden in de webshop of neem contact met ons op.

 

Ford Fiesta ST150

Standaard Verwachting na
(Chip)tuning
Verschil  Na vermogenstest
(bekijk grafiek)
Vermogen 150 PK +/- 200 PK +50,4 PK 200,4 PK
Koppel 190 Nm +/- 218 Nm +1,3 Nm 191,3 Nm

Deelname 1e #TunedbyMebu.nl Dynodag

Resultaat: 200,4 PK / 191,3 Nm