Ford Fiesta MK7.5 ST180 | Tuned by Mebu.nl


Zo…! Wat een lijst me onderdelen welke deze Fiesta ST180 uniek maakt! Elk project heeft een begin en niet alles moet direct aangepakt te worden. Uiteraard helpen wij u graag bij het maken van een stappenplan en eventuele montage van deze performance en/of styling-parts.

Maart 2018 hebben wij, als Autobedrijf Mebu,  deze Fiesta ST in opdracht van de klant gezocht & gevonden. Dit betekend niet alleen dat wij wederom een mooie Fiesta ST in ons klantenbestand konden toevoegen, maar ook dat deze auto-liefhebber ook van deze auto weer iets moois en unieks gaat maken (net als z’n vorige Fiesta MK7 1.6 Sport)!

Al met al was de eerste upgrade al snel op de auto gemonteerd, de AIRTEC | intercooler (stage 3) & AIRTEC | Boost pipe kit is geen ideale eerste upgrade, maar prima te gebruiken bij een standaard afstelling. Door de grote IC oppervlakte zal het langer duren voor de turbo voldoende druk maakt, wat resulteert in een lager vermogen/koppel. Uiteindelijk wel de perfecte upgrade wanneer je op termijn met een turbo-upgrade wilt gaan rijden.

Met het ITG | ‘Long’ Maxogen (open luchtfilter) en de Milltek Sport | Catback heeft de klant zelf z’n eerste stappen gezet naar meer performance.  Uiteindelijk beide benodigd om naar een juiste stage 2 afstelling te kunnen gaan. Met deze upgrades komt er meer en eenvoudiger en koelere lucht de motor in en is de afvoer van warme lucht een stuk verbeterd.

Naast de eerste performance upgrades is deze Fiesta ST voorzien van een groot gedeelte uit het Fiesta ST – Maxton Design assortiment. Zo is de voorbumper verlengd en is een complete splitter set, diffuser & spoiler extension gemonteerd. Met de spoiler lifter kit van AIRTEC, is het uiterlijk nog agressiever gemaakt.

Het compleet maken van het aangepaste inlaatsysteem met een silicone slang en een aluminium high-flow luchtbuis en daarnaast het toepassen van de Milltek Sport Downpipe/De-cat brengt de noodzaak om ook de software te optimaliseren. Met ons nieuwe dealerschap van REVO Technik, is de keuze van software dan ook naar deze leverancier gegaan. REVO brengt met software optimalisatie (stage 2) de Fiesta ST echt naar het volgende niveau op gebied van performance, maar ook zeker de ‘drivability’ komt er door ten goede.

Dankzij de REVO Technik | SPS-module, de auto ook nog eens extra beveilig met de anti-diefstal setup. Daarnaast is de ECU zo geprogrammeerd dat hiermee eenvoudige geswitchd kan worden tussen een 95 octaan mapping en een 98 octaan mapping.

 

Dit zijn de gemonteerde upgrades voor deze Fiesta ST180:

Software

Motorisch

Inlaat & koeling

Uitlaatsysteem

Onderstel/Wegligging

Design

Alle Maxton Design onderdelen zijn afgewerkt in carbon-look.

 

Ford Fiesta MK7 ST180

Standaard Verwachting na
(Chip)tuning
Verschil  Na vermogenstest
Vermogen 182 PK 223 – 249 PK +41-67 PK Onbekend
Koppel 240 Nm 354 – 397 Nm +114-157 Nm Onbekend

Foto’s van de geïnstalleerde onderdelen:


Tuningsrapport voorbeeld FocusRS

#TunedbyMebu.nl Tuningsrapport?

Is dit uw auto?
Vraag dan via onderstaande button uw tuningsrapport aan!

Ontvang de geschatte of gemeten (indien beschikbaar) vermogen & koppel inclusief lijst met gemonteerde onderdelen ter presentatie van uw auto.

 

Aanvragen Tuningsrapport